[Ланцюг] Лінія ланцюга

Дві руки і болгарка творять чудеса
Аватар користувача
knedlyk
Сеньйор
Повідомлень: 312
З нами з: Нед липня 31, 2011 8:03 pm
Контактна інформація:

[Ланцюг] Лінія ланцюга

Повідомлення knedlyk » Суб жовтня 31, 2015 4:14 pm

Чи хтось тим коли-небудь переймався? Мова йде про класичну лінію ланцюга, так як подає Шелдон Браун.

Зображення
Востаннє редагувалось П'ят листопада 06, 2015 10:53 pm користувачем knedlyk, всього редагувалось 1 раз.
"Дивовижний народ українці! Найбільші його вороги сконали своєю смертю" І. Драч

Аватар користувача
mozz
Бувший
Повідомлень: 533
З нами з: Сер грудня 09, 2009 11:35 am
Контактна інформація:

Повідомлення mozz » Суб жовтня 31, 2015 9:13 pm

Я переймався питанням: працює/не працює, але, якби не працювало, то точно міряв би лінію ланцюга :lol:
Problem?

Аватар користувача
knedlyk
Сеньйор
Повідомлень: 312
З нами з: Нед липня 31, 2011 8:03 pm
Контактна інформація:

Повідомлення knedlyk » Суб жовтня 31, 2015 9:54 pm

Працювати то воно буде, просто знос ланцюга і зубів касети буде іншим. Та і теоретично неправильна лінія ланцюга має впливати на точність переключання.
Я ставив систему XT (корбу, касету і ланцюг), спочатку думав просто присобачити на місце, але в останній момент вирішив глянути інструкцію, де звернув увагу, що Шімано рекомендує тоншу прокладку ставити з одного боку і грубшу з іншого. Поліз в нет, виявляється, що неправильна лінія ланцюга приводить до неправильної експлуатації касет і ланцюга. Майстер в сервісі теж щось натякав щодо правильного встановлення прокладок.
"Дивовижний народ українці! Найбільші його вороги сконали своєю смертю" І. Драч

Аватар користувача
mozz
Бувший
Повідомлень: 533
З нами з: Сер грудня 09, 2009 11:35 am
Контактна інформація:

Повідомлення mozz » Суб жовтня 31, 2015 10:02 pm

Це очевидно, монтаж шайб до каретки "холоутек" дуже простий, там, навіть, інструкція є.
Problem?

Аватар користувача
knedlyk
Сеньйор
Повідомлень: 312
З нами з: Нед липня 31, 2011 8:03 pm
Контактна інформація:

Повідомлення knedlyk » Нед листопада 01, 2015 12:17 am

В інструкцію я і зирив.
"Дивовижний народ українці! Найбільші його вороги сконали своєю смертю" І. Драч

Аватар користувача
Unforgiven
Лось
Повідомлень: 1782
З нами з: Сер червня 18, 2008 10:29 pm
Контактна інформація:

Повідомлення Unforgiven » Пон листопада 02, 2015 12:40 am

Незнаю як із лінією, но на даблі маю таке шо коли їдеш з гірки і крутиш в меншу нятяжку (відносно ухилу дороги і швидкості) то на 2/9 ланцюг злітає заборт. На 3/з такого ніколи не було, а з 2/9 на даблі з'явилося :?
Перекидка спереду якіта сраний шімано SLX а позаду Х9
немає значення якою технікою ти робиш фотки, якщо в тебе не Nikon

Аватар користувача
Lubko
вар'ят
Повідомлень: 2912
З нами з: Пон березня 26, 2007 12:59 pm
Контактна інформація:

Повідомлення Lubko » Вів листопада 03, 2015 7:35 pm

ну то в Тебе видно дабл зроблений шляхом викидання найбільшої звізди з тріпла.

причин може бути безліч - то і звізда, призначена для тріпла, тобто яка сприяє злітанню з неї ланца вправо при найменшому перекосі, і 9-швидкісна система в якій тонший ланц і воно всьо більш чутливе до перекосів, і знос чи пошкодження звізди/ланца ітп.

я юзаю 2\8, при чому замість великої звізди колишнього тріпла - рокринг, який заодно і захищає штанку (але так надьожно, не то шо ті базарні пласмаски шо відлітають), і потенційно тримає ланц від злітання (хоча він ніби і не пробує злітати).

колись веломайстри підкладали кавальчики жілєтки "спутнік" під праву корбу (по четвертинці на кожну грань квадрата, або на дві суміжні грані - залежно на скільки треба корбу вправо перемістити) - то якшо схочеш бавитися з чайнлайном, ну і якшо в Тебе каретка квадратна, звісно.
вже далеко не смішний чорний гумор нових технологій

Аватар користувача
Lubko
вар'ят
Повідомлень: 2912
З нами з: Пон березня 26, 2007 12:59 pm
Контактна інформація:

Повідомлення Lubko » Вів листопада 03, 2015 7:54 pm

а Шелдон Браун був іщо тот жартівник - любив надто довірливих підколювати.
вже далеко не смішний чорний гумор нових технологій

Аватар користувача
Unforgiven
Лось
Повідомлень: 1782
З нами з: Сер червня 18, 2008 10:29 pm
Контактна інформація:

Повідомлення Unforgiven » Вів листопада 03, 2015 8:15 pm

та ясне діло шо у мене на 3 звізди бувші система, я ж не мажор би при кожному вибрику велоіндустрії купувати нові запчасті

А зі злітанням ланцюга я вирішив дуже просто - дуже скоро не їжджу
Бо чим скорше їдеш, тим скорше хочеться їсти :lol:
немає значення якою технікою ти робиш фотки, якщо в тебе не Nikon

ihorlv
Дослідник
Повідомлень: 82
З нами з: Вів червня 24, 2014 9:52 am
Контактна інформація:

Повідомлення ihorlv » Чет листопада 05, 2015 1:00 am

а Шелдон Браун був іщо тот жартівник - любив надто довірливих підколювати.
:D :D :D

ihorlv
Дослідник
Повідомлень: 82
З нами з: Вів червня 24, 2014 9:52 am
Контактна інформація:

Повідомлення ihorlv » Чет листопада 05, 2015 1:02 am

А де та лінія має бути? На 4 з 8 задніх зірочок і передній 2 ?

І чи варто в то вникати, все одно на 3 і 5 зірочці ланцюг вже піде з перекосом

Аватар користувача
Ioan85
Сеньйор
Повідомлень: 482
З нами з: П'ят березня 28, 2008 8:44 pm
Контактна інформація:

Повідомлення Ioan85 » Чет листопада 05, 2015 11:14 am

ihorlv писав: І чи варто в то вникати, все одно на 3 і 5 зірочці ланцюг вже піде з перекосом
Пройшов це методом проб і помилок:
Коли закороткий Chain line, передня перекидка (з нижнім кріпленням хомута) не може зкинути ланцюг з другої передньої зірочки на першу, перекидка впирається в раму. Також при випадковому злітанні ланцюга з першої зірки, ланцюг застрягає між рамою та зіркою, відповідно лущить фарбу гризе метал...
Коли задовгий Chain line передня перекидка не може закинути ланцюг на третю зірку, якщо й закине то не вдасться налаштувати перекидку так щоб вона не терла в ланцюг...

Аватар користувача
knedlyk
Сеньйор
Повідомлень: 312
З нами з: Нед липня 31, 2011 8:03 pm
Контактна інформація:

Повідомлення knedlyk » Чет листопада 05, 2015 1:22 pm

Коротше, я зрозумів, чому я колись грався з настройкою перекидки, коли змінив 3 зіркову систему на 2-зіркову, викинувши найбільшу зірку.
Я накидав схематичний малюнок, пояснення до нього:

A - відстань від середньої зірки до підсідельної труби
B - діаметр підсідельної труби

Тобто передня лінія ланцюга буде ЛЛП = A + 1/2 B

C - відстань між задніми перами
D - ширина зазору між пером і касетою
E - ширина касети

Задня лінія ланцюга буде ЛЛЗ = 1/2 C - D - 1/2 E

Якщо ЛЛП = ЛЛЗ то ситуація ідеальна. Я десь читав, що різниця має бути максимум 4 мм.
Добитися правильної лінії ланцюга можна підкладаючи кільця під супорт (для Hollowtech), або змінюючи довжину осі супорту (для квадратів).

Зображення

Приблизна ширина касет:
Campagnolo 10-шв.: 38,8 mm
Shimano 10-шв.: 37,2 mm
Campagnolo 9-шв.: 38,2 mm
Shimano 9-шв.: 36,3 mm
SRAM 9-шв.: 36,5 mm
Campagnolo 8-шв.: 36,9 mm
Shimano 8-шв.: 35,4 mm
SRAM 8-шв.: 35,4 mm
Shimano 7-шв.: 31,9 mm
SRAM freewheel 8-шв.: 36,8 mm
SRAM freewheel 7-шв.: 31,8
Востаннє редагувалось Чет листопада 05, 2015 4:35 pm користувачем knedlyk, всього редагувалось 1 раз.
"Дивовижний народ українці! Найбільші його вороги сконали своєю смертю" І. Драч

Аватар користувача
Lubko
вар'ят
Повідомлень: 2912
З нами з: Пон березня 26, 2007 12:59 pm
Контактна інформація:

Повідомлення Lubko » Чет листопада 05, 2015 3:22 pm

а я гадаю що "ідеальна" (за вищезгаданим визначенням) лінія ланцюга то не єдино-правильний варіант. якщо передні зірки дещо зміщені вліво (пару мм) то також незле.
бо йдучи по малій передній зірці ланцюг найбільш натягнутий ("найсиловіша" передача зусилля від ноги на ланц) - і тому перекос ланцюга (в комбінації 1-1) є найбільш критичним.
з передньою великлю зіркою все навпаки, перекос не такий критичний.

тобто то найбільш стосується крайніх комбінацій. для всіх проміжних завжди можна "на око" підібрати комбінацію зірок з найменшим перекосом. наприклад не обов'язково щоб 2-5 була "найпряміша" комбінація (для 9-швидкісної трансмісії), це може бути і 2-4, просто діапазон касети для другої зірки буде зміщений вліво на 1. все ж крайніми комбінаціями користуємося набагато рідше ніж проміжними.

а загалом то всьо дуже індивідуально, хто скільки, куди і як їздить, хто бовтає, а хто ломить, хто бере підйоми розважено але впевнено, а хто з розгону вискакує - для всіх випадків комбінації, навантаження і пробіг кожної зірки і, відповідно, знос зірок\ланців будуть різні. єдиного правила для всіх немає.
вже далеко не смішний чорний гумор нових технологій

Аватар користувача
knedlyk
Сеньйор
Повідомлень: 312
З нами з: Нед липня 31, 2011 8:03 pm
Контактна інформація:

Повідомлення knedlyk » Чет листопада 05, 2015 4:41 pm

Lubko писав: єдиного правила для всіх немає.
Згрубша ти маєш рацію, все індивідуально, якшо хтось на МТБ шарить тільки по рівному асфальту, то в нього знос буде тільки малих зірок. Якщо по пересіченій місцевості, де працюють всі зірки, то знос буде рівномірний. Але в загальному для більшості роверів, які їздять по різноманітних рельєфах, правило має працювати.
"Дивовижний народ українці! Найбільші його вороги сконали своєю смертю" І. Драч

Відповісти

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість